Veggie Fun Friday ~ My Own Balcony Garden

Friday, April 26, 2013

In March I discovered the awesome concept of Square Foot Gardening. I was in love with the concept the minute I started reading all about it. Here in The Netherlands we have this young guy Jelle who started his Dutch version of it called "Makkelijke Moestuin" (Easy Kitchen/Vegetable Garden). His website is full of good information that is easy to understand and written in a pleasant and humorous way, so I just kept on reading. 
Then my boyfriend surprised me with the book of this young guy and well actually my balcony garden was born...

In maart ontdekte ik het concept "Square Foot Gardening' en was verliefd op het concept vanaf het moment dat ik erover begon te lezen. Hier in Nederland hebben we Jelle, een jonge man die dit concept voor ons vertaalde naar zijn "Makkelijke Moestuin". Zijn website staat vol met goede informatie die goed te begrijpen en met een goede dosis humor is geschreven, dus ik bleef gewoon maar doorlezen.
Toen verraste mijn vriend me met het boek van deze Jelle en mijn balkontuin was geboren... 

Building some bins and we are good to go...
Nog even de bakken bouwen en we zijn er klaar voor...




So, now we needed to start some veggies. These last few weeks I have witnessed those tiny little seeds grow into the most amazing litte plants. What a special experience to witness and see up close like this. Oww  and in a few weeks...I can't wait till I have my home grown veggies on my dinner plate! But for now these little ones can keep on growing... 

En nu dus nog aan de gang. De afgelopen weken zag ik vanuit de meest piepkleine zaadjes de meest wonderlijke plantjes opkomen. Wat een bijzondere ervaring om met eigen ogen van zo dichtbij te mogen aanschouwen. Oh en dan over een paar weken...ik kan niet wachten tot in mijn eigen gekweekte groente op mn bordje heb liggen! Maar voor nu mogen deze mooie plantjes nog even lekker verder groeien... 

2 comments:

  1. Dat ziet er een leuk tuintje uit. Hé en heb jij dat volledig zelf in elkaar gezet, super hoor.xxxSara

    ReplyDelete

Hi!

Thank you so much for leaving a comment, I love those!
xxDebbie
-------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi!

Superleuk dat je een berichtje achterlaat :-) Dank je wel, dat vind ik altijd fijn!
xxDebbie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...